zaterdag 29 mei 2010

Mc Laren F1 GTR vs Nissan 390 GT 1

Ik heb deze week 2 nieuwe vriendjes aangeschaft voor Red Barchetta Park.
Het zijn beide Slot-IT modellen en dat staat voor mooie afgewerkte kwaliteit.

Ik heb beide auto's vandaag even onder handen genomen in de Fotocube studio.
Dit is een lichtbox van 1 m2 met daarbij 2 halogeenlampen op een statief.
Tot nu toe had ik daar nog niet veel mee gedaan maar na vandaag is dat over want je kunt er echt heel leuk mee fotograferen. Een verslag van hoe dat in zijn werk gaat zal ik binnenkort op mijn andere blog plaatsen maar hieronder in ieder geval de resultaten van deze sessie.

Beide modellen reden in 1998 op Le Mans en de Nissan reed destijds met een 3e plaats achter de Porsches 911 GT - 1. Mc Laren kwam in het stuk niet voor maar reed een jaar eerder wel naar een 2e en 3e plaats wederom achter een Porsche. De 3e plaats was destijds trouwens voor Peter Kox.

Hieronder twee linkjes waarin je beide modellen aan het werk kunt zien.



Ik heb alleen even foto's gemaakt en een paar rondjes proefgereden dus een echte aanval op rappe tijden moet nog komen maar ik had zoiets van laat ik de boel eerst maar even op de gevoelig plaat vastleggen voordat het er straks niet meer uit ziet zoals nu en dat gaat ongetwijfeld gebeuren.

De foto's zijn overigens gemaakt met mijn Nikon D 70 s samen met mijn andere een hele kleine grote vriend van mij : de Sigma 105 mm macro. Alles vanaf statief.






















1 opmerking:

Danny zei

Knappe foto's, Marcel.